SLS AMG E-CELL: «літаючи» на електриці

666

Підрозділ Mercedes-AMG спроектувала автомобіль SLS AMG E-CELL, який представляє собою суперкар з високотехнологічним безвыхлопным приводом. Модель розвиває потужність в 392 кВт і крутний момент в 880 Н•м


SLS AMG E-CELL

Автомобіль зроблений з дверима типу «крило чайки», пофарбований у флюоресцирующий колір «AMG lumielectric magno».

Кожен з чотирьох компактних електродвигунів автомобіля здатний розкрутитися в максимумі до 12 тис. об/хв і розташовується поблизу одного з коліс, в результаті чого вдається значно зменшити величину непідресорених мас, порівняно з використанням мотор-коліс. Силове замикання забезпечується двома редукторами – по одному для кожної осі.

SLS AMG E-CELL
SLS AMG E-CELL

У плані динаміки електромобіль SLS AMG E-CELL значний: на розгін з нуля до 100 км/год «крилатому» спорткару потрібно близько 4 секунд, що наближає його до показників побратима – суперкара SLS AMG, який оснащений бензиновим двигуном AMG V8 об’ємом 6,3 л і потужністю 420 кВт (571 к. с.) і розганяється до сотні всього за 3,8 секунд.

SLS AMG E-CELL
SLS AMG E-CELL

В електродвигуні, на відміну від двигуна внутрішнього згоряння, зростання крутного моменту відбувається без затримок, і тому максимальна його величина доступна практично з початку старту. Моментальний зростання величини крутного моменту і вражаючий з’їм потужності без будь-якого переривання подачі тягового зусилля поєднуються тут з роботою двигунів, повністю позбавленої вібрацій.

SLS AMG E-CELL
SLS AMG E-CELL

Суперкар SLS AMG E-CELL оснащується високовольтної акумуляторною батареєю модульної конструкції з рідинним охолодженням, чия накопичувальна ємність становить 48 кВт•год, а номінальна розрядна ємність – 40•год. Максимально навантажувальна здатність акумулятора, що складається з 324 літій-полімерних осередків, досягає 480 кВт. Технічною передумовою для досягнення такого значного показника стало, зокрема, паралельне підключення окремих акумуляторних модулів, яке, крім того, підвищує їх безпеку, надійність і довговічність. Такий акумулятор напругою до 400 Вольт буде заряджатися в дорозі за рахунок рекуперації кінетичної енергії при гальмуванні.

Високопродуктивна система електронного управління перетворює постійний струм від високовольтного акумулятора в трьохфазний змінний струм, який необхідний для роботи синхронних електродвигунів, а також регулює потік енергії в залежності від режиму роботи. Два низькотемпературних охолоджуючих контуру забезпечують стабільність робочих температур чотирьох електродвигунів і силової електроніки. Окремий низькотемпературний охолоджуючий контур відповідає за охолодження високовольтного літій-іонного акумулятора. При низьких зовнішніх температурах акумулятор за допомогою електронагрівального елемента швидко приводиться в робочий стан, що позитивно позначається на його довговічності в цілому. При екстремально високих зовнішніх температурах охолоджуючий контур акумулятора може додатково охолоджуватися кліматичною установкою автомобіля.

Можливість використання чисто електричного приводу закладалася ще на стадії проекту по створенню «крилатого» суперкара. Компоновка даного автомобіля дозволяє найкращим чином інтегрувати в нього потужний і екологічно безпечний привід. Так, вдалося максимально низько і поблизу коліс автомобіля розмістити чотири електродвигуна і два редуктора. Те ж саме відноситься і до високовольтної акумуляторної батареї модульної конструкції: вона розташовується до передньої стінки кузова, в центральному тунелі і за сидіннями. Таке технічне рішення дає наступні переваги: центр ваги автомобіля знаходиться нижче, а вага розподілений більш рівномірно, що створює умови для оптимальної керованості, однаково властивою електромобілю SLS AMG E-CELL і його бензинового побратима.

Додавання до заднього приводу переднього вимагало і зміни конструкції передньої підвіски: у той час як на серійному SLS AMG з двигуном V8 використовується підвіска на подвійних поперечних важелях, то на електричному суперкар SLS AMG E-CELL працює багатоважільна незалежна підвіска з амортизаційними стійками, оснащеними штовхає штангами. Причина цього полягає в тому, що вертикально розташовані амортизаційні стійки, що використовуються на серійному SLS, повинні були поступитися місцем двом додатковим приводних валів.

Завдяки такій конструкції передньої підвіски, зарекомендувала себе в автоспорті, маневреність і динаміка електромобіля SLS AMG E-CELL знаходяться на такому ж високому рівні, що і у випадку моделі з двигуном V8. Ще одна відмінність полягає в реалізації гідропідсилювача параметричного рульового управління з зубчасто-рейковий механізм: сервопривід підсилювача керма здійснюється тепер за допомогою електрогідравліки, а не просто гідравліки.

Уповільнення електричного суперкара здійснюється за допомогою гальмівної системи AMG з композитних-керамічними дисками, що пропонується в якості опції для серійної моделі SLS AMG. Дана система вражає найкоротшою довжиною гальмівного шляху, точністю центру тиску і максимальною стабільністю навіть при експлуатації в екстремальних умовах. Великі гальмівні диски – 402×39 мм спереду, і 360×32 мм ззаду – складаються з посилених керамікою углеволокон, виконані з композитної технології (і передні, і задні) і з’єднуються з алюмінієвим ковпаком через радіально плаваюче кріплення.

На відміну від традиційних гальмівних дисків з сірого чавуну, керамічні диски приблизно на 40% легше. Зменшення частки непідресорених мас покращує не тільки динаміку і маневреність, але і підвищує комфортабельність автомобіля при русі, а також покращує зчеплення коліс з дорогою. Крім того, зменшення обертових мас на передній осі, що забезпечує ще більш чуйну реакцію рульового управління, що особливо допомагає при швидкому проходженні поворотів. Антиблокувальна система та електронна система стабілізації ESPO налаштовані на особливий спектр завдань, які має вирішувати система постійного повного приводу.

При погляді спереду увагу на себе звертають спортивно оформлені повністю світлодіодні фари з вбудованими денними ходовими вогнями: вони відрізняються більшою енергоефективністю, оскільки споживають менше електрики, ніж традиційні біксенонові фари. В новому обличчі з’являється і стала більш широкої решітка радіатора, яка замість ромбовидної сітки виконана тепер з поперечних ламелей. Воздуховыпускные отвори на капоті і боках кузова модифіковані в цілях оптимізації аеродинаміки автомобіля. Всі декоративні і навісні деталі, виконані в серійному SLS AMG з хрому або в кольорі Silver Shadow, пофарбовані тепер в матовий чорний колір.

Передній бампер не тільки витягнутий вперед, але і забезпечує краще обтікання днища. Це зменшує аеродинамічний опір і підйомні сили. Висувний передній спойлер підсилює цей ефект: на швидкості понад 120 км/год він висувається на сім сантиметрів вниз одночасно з автоматичним висувним заднім спойлером, додатково розганяючи повітря, що проходить під автомобілем. В області задньої осі повітря проникає в дифузор, який завдяки відсутності вихлопної системи може підніматися вище, збільшуючи тим самим негативні підйомні сили на задній осі, що додатково покращує аеродинамічний баланс. На нові гладко оформлені легкосплавні диски AMG з дизайном «10 спиць» встановлюються шини розміру 265/35 R 19 (спереду) і 295/30 R 20 (ззаду).

Перетворення бензинового суперкара в електричний зажадало внести зміни в інтер’єр автомобіля. Так, новий дизайн отримали, перш за все, комбінація приладів AMG і центральна консоль. Нова комбінація приладів AMG дає інформацію про швидкості, рівня заряду акумулятора і можливому запасі ходу. На по-новому оформленої центральній консолі розташований сенсорний дисплей діагоналлю 25 див З його допомогою водій і передній пасажир можуть не тільки зручно управляти всіма функціями аудіосистеми, кліматичної та навігаційної систем, але і отримувати інформацію про потужності, що розвивається кожним з чотирьох електродвигунів.

На зверненому до водія блоці управління AMG Drive Unit знаходиться кнопка запуску двигуна, клавіші управління функціями електронної системи стабілізації ESP, клавіша функції запам’ятовування параметрів AMG і клавіші керування переднім і заднім висувними спойлерами. За допомогою трьох нових перемикачів водій зможе простим легким торканням перемикатися між режимами автоматичної трансмісії P, R, D. Режим паркування активізується і автоматично – при відключенні електродвигунів.

Високоякісна шкіра «наппа» в чорно-білому комбінованому виконанні задає тон в інтер’єрі: нею оббиті не тільки спортивні сидіння, рульове колесо, оброблене шкірою/алькантарою, і двері, але і широкий, далеко заходить тому центральний тунель.

Попередня статтяЗапобігаємо витік інформації
Наступна статтяNikon випустив просту в управлінні дзеркальну фотокамеру D3100