За останні роки швидкість заряджання електромобілів (EV) значно покращилася, але заявлені максимальні значення часто не відповідають тим, які відчувають водії на практиці. Хоча деякі електромобілі, такі як Lotus Emeya, теоретично можуть приймати до 420 кВт потужності, доступ до цієї швидкості сильно залежить від наявності зарядних станцій і потужності мережі.
Розрив між потенціалом і реальністю
Питання про те, скільки часу займає зарядка електромобіля, стає все більш актуальним із зростанням їх популярності. На відміну від заправки бензином, де різниця у швидкості незначна, час зарядки електромобіля суттєво різниться залежно як від можливостей автомобіля, так і від потужності зарядної станції. Тести, які проводяться автомобільними виданнями з 2022 року, регулярно вимірюють пікові швидкості заряджання при різних рівнях батареї.
У 2019 році пікова потужність 150 кВт вважалася швидкою, але зарядні станції, здатні забезпечити таку швидкість, були рідкістю. Сьогодні базовою цифрою вважається 150 кВт. Однак навіть із зарядними станціями високої потужності (350 кВт і вище) фактична швидкість заряджання часто обмежена реальними умовами.
Проблема із заявленими піковими значеннями
Суть проблеми проста: більшості зарядних станцій не вистачає потужності, щоб одночасно заряджати на максимальному струмі кілька автомобілів. Станція з вісьмома зарядними пристроями потужністю 350 кВт не може надійно забезпечити таку швидкість для всіх транспортних засобів одночасно, оскільки електрична мережа не може впоратися з навантаженням. Водії можуть зіткнутися зі значно нижчою швидкістю (близько 100 кВт) навіть на швидкісних зарядних станціях.
Це робить заявлені пікові значення ненадійними. Випробування вимагає контрольованих умов (наприклад, спеціального, добре обслуговуваного приміщення), щоб забезпечити максимальну вихідну потужність. У реальних сценаріях розподіл енергії між декількома автомобілями означає довший час зарядки.
Що це означає для водіїв електромобілів?
Прагнення до вищих швидкостей зарядки є необхідним, але вузькі місця інфраструктури залишаються основною перешкодою. У той час як виробники випускають електромобілі, які можуть споживати більше енергії, мережі живлення та заряджання повинні наздоганяти, щоб забезпечити стабільну швидку зарядку для всіх. Поки цього не станеться, водії повинні очікувати, що звітні цифри будуть більш оптимістичними, ніж гарантовані.
