Більше століття вперто залишався незмінним всюдисущий світлофор: червоний – зупинись, жовтий – будь обережний, зелений – їдь. Але дослідники з Університету Північної Кароліни бачать майбутнє, де цю звичну триколірну систему доповнює четвертий сигнал: білий. Ця інноваційна концепція стосується не лише зовнішнього вигляду; він розроблений для вирішення унікальних викликів і можливостей, які відкриває все більш автономне автомобільне середовище.
Публікація в IEEE припускає, що коли на перехресті збереться достатня кількість безпілотних автомобілів, увімкнеться біле світло. Замість навігації по звичайному червоно-жовто-зеленому циклу, водії легкових автомобілів будуть проінструктовані просто слідувати шляху, встановленому автономними автомобілями попереду. Ця стратегія під назвою «розподілена координація» використовує колективний інтелект підключених автономних транспортних засобів (AUV).
Подумайте про кожного ПРАВОГО як про мініатюрного регулювача руху, який спілкується та домовляється з іншими на перехресті. Цей цифровий діалог оптимізує транспортний потік, мінімізує затори та радикально скоротить непотрібні простої – зрештою створюючи колективну свідомість міського транспорту.
Погляд у майбутнє без водіїв
«Наша концепція білої фази використовує переваги обчислювальної потужності, притаманної автономним транспортним засобам», — пояснює Алі Хаджібабайє, провідний автор дослідження. «Червоні вогні залишаться стоп-сигналами, зелені вогні означатимуть рух, а нові білі вогні просто сигналізуватимуть водіям легкових автомобілів підкорятися головному автономному транспортному засобу».
Розрахунки дослідників малюють обнадійливу картину. Залежно від відсотка автономних транспортних засобів, присутніх на перехресті, затримки руху можуть бути зменшені від 3,2% до вражаючих 94%. Крім того, загальна ефективність зросла на 98,9% порівняно з традиційним розкладом роботи світлофора за часом – значне покращення для тих, хто застряг у пробці.
Реальні перешкоди на дорозі
Хоча концепція білої фази пропонує привабливі можливості, її широке впровадження стикається з проблемами. Повністю автономні автомобілі все ще залишаються здебільшого теоретичними проектами, а існуюча інфраструктура потребує значного оновлення або заміни. Згідно з дослідженням, приблизно 75% існуючих систем світлофорів потребують значних модифікацій, щоб адаптуватися до цієї нової парадигми.
Цей амбітний проект є попереднім переглядом майбутнього, де водії автомобілів і безпілотні автомобілі бездоганно співіснують на наших дорогах. Хоча до широкого впровадження може залишитися ще кілька років, це підкреслює постійну еволюцію міського транспорту у відповідь на технологічний прогрес.
