Нова Mazda 2 може відродити ринок бензинових суперміні

7

Автомобільний ринок змінюється, а разом з ним і кількість варіантів для покупців, які шукають доступні невеликі хетчбеки з бензиновим двигуном, зменшується. Однак нова багатообіцяюча модель – майбутня Mazda 2 – може вдихнути нове життя в сегмент. Концепт-кар, який отримав назву Vision-X-Compact, демонструє чистий і стильний дизайн і захоплюючу червону лінію 7700 об/хв, натякаючи на привабливу пропозицію для тих, хто чекає нових моделей.

Зменшення ринку бензинових суперміні

Зменшення популярності бензинових суперміні є прямим наслідком ширших галузевих тенденцій. Ключові гравці йдуть з ринку або переходять на електромобілі. Ford припиняє виробництво популярної Fiesta, тоді як Kia припинила виробництво Rio, а Audi припиняє виробництво A1. Це залишає менше вибору для споживачів, які шукають невеликий, доступний і традиційно обладнаний автомобіль.

Чому виробники йдуть з ринку?

Генеральний директор Ford Джим Фарлі нещодавно підкреслив проблеми ведення успішного бізнесу в сегменті B-car (суперміні). Він заявив, що для цього потрібна або значна державна підтримка, або масштабне виробництво по всьому світу. Центром ринку для цих транспортних засобів є Південна Америка, Африка та Близький Схід, де витрати на виробництво значно нижчі. Ford, як і багато виробників, виявив, що інвестиції в суперміні просто не приносять достатнього прибутку порівняно з іншими ринками.

Отримати прибуток від суперміні завжди було надзвичайно складно, навіть до нинішньої ери шаленої інфляції.

Тиск на виробників посилюється зростанням нормативних витрат. За оцінками Renault, за останні 15 років європейські норми безпеки та викидів збільшили вартість нового Clio на приголомшливі 40%. Хоча нова гібридна версія Clio виходить на ринок, вона не буде доступна у Великобританії до 2027 року.

Вплив переходу на електромобілі

Швидкий перехід промисловості на електромобілі ще більше зменшив доступність суперміні з двигуном внутрішнього згоряння. Технічні рішення, прийняті близько трьох років тому, віддали пріоритет розвитку електромобілів, в результаті чого деякі популярні моделі пропонуються тільки в електричній версії. Vauxhall Corsa від Opel і Peugeot 208, побудовані на одній платформі, є прикладом цієї тенденції. В результаті існуючі моделі отримають оновлення і залишаться в продажу разом з новими електромобілями.

Подовження терміну служби існуючих моделей

Volkswagen Group проводить стратегію продовження терміну служби своїх існуючих суперміні – Seat Ibiza, Volkswagen Polo і Skoda Fabia – щоб уникнути їх повного припинення. Клаус Целлер, голова Skoda, пояснив, що хоча планувалося представити електричний Epiq у 2027 році, перехід не відбувся, як очікувалося. Подовжений термін служби дозволяє виробникам відкласти дорогий ремонт і продовжувати обслуговувати клієнтів, які віддають перевагу традиційним трансмісіям.

Потенціал Mazda заповнити нішу

Нинішня Mazda 2 використовує платформу Toyota Yaris і пропонується виключно як гібридна версія. Однак концепт Vision-X-Compact демонструє набагато більш виразний і привабливий дизайн. Якщо серійна версія прибуде до Європи з опцією бензинового двигуна, це стане бажаним доповненням до ринку суперміні і задовольнить потреби споживачів, які бажають більшого вибору.

Майбутня Mazda 2 представляє собою потенційний рятівний круг для бензинового ринку суперміні, пропонуючи привабливу альтернативу, оскільки інші виробники орієнтуються на електромобілі.