Австралія заохочує власників електромобілів подавати енергію в мережу

1

Уряд Австралії запускає загальнонаціональну мережу Vehicle-to-Grid (VGN), призначену для заохочення власників електромобілів (EV) і гібридів (PHEV) подавати електроенергію назад до національної мережі. Ця ініціатива, очолювана Climate-KIC Australia та Інститутом стійкого майбутнього Сіднейського технологічного університету (ISF), є важливим кроком до інтеграції електромобілів не лише як транспортного засобу, але й як розподіленого енергетичного ресурсу.

Що таке технологія Vehicle-to-Grid?

Основна ідея V2G проста: електромобілі, підключені до мережі, можуть працювати як мобільні батареї. Двонаправлене заряджання дозволяє цим транспортним засобам як отримувати енергію з мережі для заряджання, так і повертати надлишок енергії, коли це необхідно. Це означає, що власники електромобілів потенційно можуть отримувати гроші за внесок у мережу, перетворюючи свої автомобілі на джерело доходу, а не просто на засіб пересування.

Чому це важливо? Енергетична мережа Австралії старіє і все більше залежить від відновлюваної енергії. V2G може стабілізувати мережу, надаючи гнучке децентралізоване джерело зберігання енергії. Зобов’язання країни щодо електромобілів через Національну стратегію розвитку електромобілів (2023) і новий стандарт ефективності транспортних засобів (NVES) роблять це логічним наступним кроком.

Фінансування та реалізація

VGN фінансуватиметься через Австралійське агентство з відновлюваної енергетики (ARENA), CRC RACE на 2030 рік (вже з державним фінансуванням у розмірі 68,5 мільйонів доларів США) і внески таких галузевих партнерів, як Electric Vehicle Council і JET Charge. Проект отримав початкове федеральне фінансування в 1 мільйон доларів.

Мережа буде зосереджена на стандартизації сумісності обладнання та підвищенні обізнаності громадськості за допомогою освітніх ресурсів і заходів. Південна Австралія вже лідирує, дозволивши передачу V2G з травня 2024 року для власників Mitsubishi Outlander і Eclipse Cross PHEV, які можуть продавати енергію назад в SA Power Networks (SAPN).

Технічні деталі та зростаючий ринок електромобілів

Двонаправлені зарядні пристрої перетворюють електроенергію між змінним (змінний струм, мережа) і прямим (постійний струм, акумулятор) форматами, забезпечуючи як зарядку, так і розрядку. Ця технологія полегшує застосування не лише V2G, але й V2H (від автомобіля до дому).

Розгортання відбувається в той час, коли в Австралії прискорюється впровадження електромобілів. Частка ринку зросла до 8,5% продажів нових автомобілів, що є найвищим показником на сьогоднішній день, завдяки падінню цін на електромобілі. Atto 1 від BYD, який зараз є найдешевшим електромобілем в Австралії за 23 990 доларів, ілюструє цю тенденцію. До кінця 2025 року майже 30% продажів нових легкових автомобілів були електричними, гібридними або гібридними.

«Ми створюємо простір для співпраці між промисловістю, урядом і дослідниками, щоб поділитися тим, що працює, разом зрозуміти нові технології та визначити можливості для прискорення двосторонньої зарядки в масштабах і зробити електромобілі виграшним варіантом для людей, компаній і мережі», — сказав генеральний директор Climate-KIC Australia Кріс Лі.

У двох словах: Австралія позиціонує себе як лідера в інтеграції електромобілів в мережу, прагнучи зробити електромобілі ключовим компонентом своєї майбутньої енергетичної інфраструктури. Успіх цієї програми залежатиме від сприйняття споживачами, стандартизованої технології та постійних інвестицій.

Попередня статтяЗимові подорожі на мотоциклі Великобританією: три маршрути для любителів пригод