Проблему сумнозвісно ямкової дороги у Великобританії можна нарешті вирішити за допомогою цілеспрямованих заходів. Нові цифри свідчать про значне збільшення використання «герметизації тротуарів» — основного заходу запобігання вибоїнам — після того, як уряд посилив тиск на місцеві ради.
У період з квітня по вересень 2025 року на дороги Великої Британії було використано вражаючі 44,4 квадратних метра ізоляційного матеріалу (достатньо, щоб подолати понад 6400 км). Це на 15% більше, ніж за аналогічний період 2024 року. Asphalt Emulsion Association (AEA), яка відстежує ці показники, пояснює таке зростання частково збільшенням продажів асфальтової емульсії – основного компонента матеріалу для ізоляції дорожнього покриття – на 25% за останні два роки.
Хоча це надихає, ця активація все ще значно нижча за рівень 2012 року, коли за той самий шість місяців було внесено 64,4 квадратних метрів матеріалу. Порівняння з історичними даними показує, скільки роботи потрібно зробити, щоб справді вирішити проблему вибоїн.
Кевін Мев, консультант і секретар AEA, був стримано оптимістичним: «Хоча ми спостерігали збільшення обсягів бітумної емульсії на 9% у 2024 році, звіт про ще більше зростання другий рік поспіль є обнадійливим». Він наголошує, що утеплення доріг є ефективним та економічно вигідним профілактичним заходом, який допомагає зберегти дороги в належному стані та мінімізувати дорогий ремонт у майбутньому.
Цей нещодавній поштовх до збільшення обсягів обслуговування доріг стався після дуже критичного звіту Комітету з громадських рахунків парламенту. Комітет засудив уряд за відсутність прозорості у тому, як органи місцевого самоврядування розподіляють кошти на ремонт доріг, а також за відсутність чітких цілей їх використання. Ця відсутність підзвітності призвела до обурення громадськості з приводу руйнування інфраструктури та постійних ям, що спонукало населення вимагати змін.
У відповідь уряд застосував більш жорсткий підхід, погрожуючи припинити фінансування тим радам, які не можуть продемонструвати достатніх доказів виконання робіт з утримання доріг.
Саймон Вільямс, керівник відділу політики RAC, привітав ці кроки: «Ми також раді бачити, що уряд вимагає від рад надати інформацію про те, скільки робіт з технічного обслуговування вони виконали за останні п’ять років і скільки вони планують зробити протягом поточного фінансового року». Він поділяє загальноприйняту думку про те, що профілактичне обслуговування доріг, а не реактивний ремонт після пошкодження, є найефективнішим способом забезпечити гладкіші та безпечніші дороги для всіх.
Успіх цієї урядової ініціативи ще належить визначити. Це залежатиме від постійних фінансових зобов’язань і продемонстрованого прогресу у вирішенні величезної заборгованості Великобританії за ремонт доріг.


































