Британська програма Motability, яка забезпечує автомобілями людей з обмеженими можливостями, нещодавно була в центрі уваги після того, як канцлер Рейчел Рівз натякнула на зміни в списку затверджених брендів. Це викликало дебати про те, що насправді визначає автомобіль «преміум» на сучасному ринку, визначення, яке, здається, залишилося в минулому.
Зміна визначення розкоші
Історично «преміальними» вважалися очевидні люксові бренди, такі як Mercedes, BMW і Audi. Однак автомобільний ландшафт кардинально змінився. Межа між масовим ринком і розкішшю тепер стерта. Багато нових брендів тепер відповідають або перевершують якість і функціональність традиційних автомобілів преміум-класу за аналогічними цінами. Наприклад, Kia зараз є третьою найбільш продаваною маркою автомобілів у Великобританії, випереджаючи деякі визнані бренди класу люкс. Найвища специфікація Kia Sportage починається з понад 30 000 фунтів стерлінгів і навіть класифікується як «розкішний» автомобіль для цілей податку на транспортні засоби.
Бренди, що кидають виклик статус-кво
Skoda, яка колись вважалася нижчим брендом Volkswagen Group, тепер виробляє моделі, які конкурують або перевершують VW та Audi з точки зору якості інтер’єру та обладнання, незважаючи на менш престижний значок. Skoda Elroq, названий Auto Express автомобілем року, був включений до списків мобільності, тоді як позашляховик Alfa Romeo Junior був виключений через те, що він «занадто шикарний». Ця невідповідність викликає питання щодо критеріїв, які використовуються для відбору.
Polestar і Volvo також безпосередньо конкурують з німецькими брендами преміум-класу за дизайном і ціною, але Рівз спеціально виділив Mercedes для виключення у своїй промові про бюджет. Вибірковий підхід ігнорує той факт, що більшість брендів преміум-класу зараз пропонують моделі початкового рівня. Аргумент про те, що автомобілі початкового рівня підривають схему, стає безглуздим, коли всі виключені бренди також пропонують доступні варіанти.
Фінансування, лізинг і соціальні медіа: демократизація розкоші
Зростання обсягів фінансування, лізингових угод і впливу соціальних мереж зробили автомобілі преміум-класу більш поширеними, ніж будь-коли. Повністю завантажений Peugeot або Volkswagen може відчувати себе так само розкішно, як BMW 1 серії. Різниця в багатьох випадках мінімальна.
Межі між преміум-класом і масовим ринком настільки розмиті, що пропозиція вартості тепер значною мірою визначається індивідуальними перевагами, а не лише брендом.
Зрештою, застарілий список мобільності не відображає сьогоднішню автомобільну реальність. Судити про те, чи є автомобіль “преміум”, зараз суб’єктивно, і споживачі повинні порівнювати схожі варіанти, щоб знайти найкраще співвідношення ціни та якості.


































