Безпека на нафтових трубопроводах – контроль робочого тиску

152

В даний час дуже важливо приділяти належну увагу контролю за безпекою експлуатації нафтових магістралей. З 1993 року контролем за виконанням вимог промислової безпеки займається міжрегіональний відділ нагляду за об’єктами транспортування нафти і системами магістральних і котельних труб, який діє на території Свердловської, Кіровської області, Пермського краю, Удмуртії, республіки Башкортостан і Татарстан.

Відділ створено у зв’язку з тим, що останнім часом почастішали аварійні витоки нафтопродуктів, а також проблеми на об’єктах нафтогазової галузі по всій Росії, а якщо врахувати той факт, що системи транспортування органічного палива охоплює практично всі райони і регіони, безперервно розвиваючись, то забезпечити ефективну безпеку – стратегічне завдання.

Бо як магістральні труби перекачують рідину під високим тиском, то основний упор робиться на контроль якості виготовлення деталей трубопроводів і крутозагнутих відводів державним стандартам. Крім того, необхідний контроль за дотриманням режиму тиску в трубопроводу: в залежності від конструкції магістралей, робочий тиск знаходиться в проміжках від 1.2 до 10 мегапаскалей, що являє собою значну величину. Діапазон робочого тиску залежить від діаметра труб, тому для перекачування сирої нафти і рідких нафтопродуктів застосовуються зварні трійники і труби діаметром від 219 до 1220мм. Неважко здогадатися, що такі труби під високим тиском здатні перекачувати велика кількість нафти, яка при найменшій аварії може бути викинуто в навколишнє середовище.

Саме для запобігання аварійних ситуацій на трубопроводах відділ нагляду за об’єктами магістрального трубопровідного транспорту зобов’язує підприємства і постачальників встановлювати сертифіковане вимірювальне обладнання, яке дозволяє стежити за робочим тиском і потоком перекачуваного середовища, в результаті чого з’являється можливість своєчасно відстежувати можливі витоки, навіть мікроскопічні, і запобігати аварії з страхітливими наслідками.

*На правах реклами