Skoda випустила концепт електромобіля

28

Skoda Auto представила концепт електромобіля, створеного на базі Skoda Octavia Combi. Модульна конструкція підлоги даної моделі підходить для установки блоку акумуляторних батарей, електронної системи управління і електродвигуна.


Skoda Octavia Green E Line

У процесі розробки Skoda Octavia Green E Line фахівцям Skoda вдалося створити дизайн, втілює екологічну чистоту – перламутрова білизна кузова, доповнена хромованими елементами колісних дисків, а також передній і задній частині автомобіля, ефектно контрастує з темною окантовкою вікон і блискучою чорною дахом з великими сонячними панелями.

Skoda Octavia Green E Line
Skoda Octavia Green E Line

Сміливе поєднання контрастних кольорів в зовнішньому вигляді автомобіля знайшла продовження і в оформленні інтер’єру Octavia Green E Line. Виразний мікс світлих і темних деталей оздоблення салону приємно радує око свіжістю і новизною. Білий декор і центральна консоль, що переходить в панель приладів, оформлену в колірній гамі Onyx, підкреслюють візуальну насиченість салону. Передні сидіння виразної форми мають білі шкіряні вставки, що контрастують з чорними елементами бічної підтримки. Всі органи управління повністю адаптовані до управління електромобілем і при цьому зберігають відмінні ергономічні властивості.

Стандартні лампи освітлення салону поступилися місцем світлодіодним енергозберігаючих елементів. Панорамний дах створює додаткову можливість для вироблення електроенергії за допомогою сонячних батарей. На панелі приладів відображається інформація про поточну продуктивності, споживанні енергії, ступеня заряду батарей і запас ходу. Екран навігаційної системи в реальному часі відображає напрямок потоку енергії, тобто показує, споживається вона або виробляється (при гальмуванні або русі під ухил).

В наступному році тестова партія автомобілів Octavia Green E Line відправиться на дороги загального користування для збору інформації, необхідної для подальшого удосконалення цього виду екологічного транспорту.

Електромобіль Skoda Octavia Green E Line володіє запасом ходу 140 км. Приблизно 50% працюючого населення в Європі використовують автомобіль для поїздок на роботу, а половині з них потрібно долати не більше 10 км. Таким чином, запас ходу моделі Green E Line буде достатньо, щоб зробити ще дві додаткові щоденні поїздки – наприклад, за покупками або в спортзал. Енергія, що виробляється двигуном при гальмуванні, використовується для підзарядки акумуляторної батареї.

Акумуляторна батарея розташована під центральною і задній секціями підлоги автомобіля і частково заходить у багажне відділення. Батарея складається з 180 літій-іонних комірок (150 мм діаметром і довжиною 650 мм), які здатні виробляти в годину 26,5 кВч енергії. Вага батареї становить близько 315 кг. Батарея приводить в дію електродвигун, потужність якого в постійному режимі становить 60 кВт, а при максимальному навантаженні – 85 кВт. Максимальний крутний момент двигуна, 270 Нм, може бути досягнуто практично з моменту початку руху (при частоті обертів трохи вище нульового значення). Це забезпечує достатню потужність для рушання і високу маневреність в міському потоці. Електромобіль Octavia здатний розганятися з 0 до 100 км/ч приблизно за 12 секунд. Обмеження максимальної швидкості автомобіля встановлено на позначці 135 км/ч.

Агрегати і системи, які в звичайному автомобілі отримують енергію від двигуна внутрішнього згоряння (наприклад, система кондиціонування повітря та обігріву), в електромобілі харчуються безпосередньо від бортової мережі. В екстремальних погодних умовах це може негативно позначитися на запас ходу автомобіля. Установка акумуляторної батареї практично не впливає на показники вантажопідйомності моделі Octavia Green E Line. У салоні встановлені п’ять комфортних повнорозмірних сидінь, нічим не відрізняються від сидінь Octavia Combi, яка оснащена двигуном внутрішнього згоряння. Мінімальний об’єм багажного відділення дорівнює 490 л – всього на 115 л менше, ніж у сучасної моделі Octavia Combi.

Коли рівень заряду знижується до нуля, зарядка літій-іонної батареї здійснюється за допомогою стандартного роз’єму, який використовується на всіх зарядних станціях Європи. При підключенні до споживчої мережі напругою 230 В зарядка виконується протягом 8 годин, що приблизно відповідає часу нічної стоянки. При підключенні до електричної мережі напругою 400 В, сумісність з якої забезпечується завдяки встановленому на панелі приладів електронного блоку управління, батарея Octavia Green E Line може бути повністю заряджена протягом приблизно 4 годин. Запас ходу також можна збільшити за рахунок коротких циклів заряджання при зупинці біля кафе або на стоянці супермаркету. Роз’єми для підключення кабелю зарядного пристрою знаходяться в ніші решітки радіатора (за емблемою Skoda) і під кришкою люка паливозаправної горловини.