Тихий і екологічний Mercedes-Benz Sprinter 316 LGT на зрідженому газі

38

В листопаді 2010 р. з конвеєра в німецькому Мангеймі почали сходити перші автомобілі Sprinter 316 LGT (Liquefied Gas Technology = технологія на основі зрідженого газу). Таким чином, Mercedes-Benz розширює свій асортимент альтернативних приводних рішень BlueEFFICIENCY, додавши до компанії своїх економічних легкових і малотоннажних автомобілів ще одну модель.

Автомобіль Sprinter 316 LGT відрізняється надзвичайно низьким рівнем викидів і тишею ходу. Його чотирициліндровий бензиновий двигун робочим об’ємом 1,8 л розрахований на експлуатацію на зрідженому газі і відповідає екологічному стандарту Євро-5. Подібні двигуни практично не викидають твердих частинок, а також, на відміну від дизелів, характеризуються помітно меншим рівнем викиду оксидів азоту, вуглеводнів, чадного газу та діоксиду сірки. В порівнянні з бензиновими двигунами, крім більш низьких показників викидів чадного газу, вуглеводнів і діоксиду сірки, вони виділяють на 20 % менше CO2.

Завдяки своєму тихому і екологічно безпечного двигуну, Sprinter 316 LGT не тільки підходить для доставки вантажів до зони з обмеженим рухом, але і задовольняє наступним вимогам, що регулює доступ автомобілів в центральні частини міст.

У новому двигуні на зрідженому газі реалізована технологія, що дозволяє досягати ще більшої економії палива в порівнянні, наприклад, з дизельними двигунами. Економія експлуатаційних витрат досягає 30 відсотків, в залежності від умов експлуатації автомобіля.

Sprinter 316 LGT повною масою 3,5 т, крім 100-літрового бензобака, обладнується також резервуаром для зрідженого газу місткістю 76 л, який розміщується ззаду під рамою автомобіля. Таке технічне рішення не обмежує корисний об’єм малотоннажного автомобіля.

Наддувний двигун потужністю 115 кВт (156 к. с.), розвиваючий номінальний крутний момент в 240 Н•м при 3000 – 4000 об/хв, стартує, як правило, на бензині. При виборі режиму роботи на зрідженому газі він автоматично перейде на використання останнього, як тільки буде досягнута необхідна для цього температура охолоджуючої рідини – ок. 45 ? С. Витративши запас скрапленого газу, двигун автоматично переключиться на споживання бензину. Тим не менш, водій завжди може сам вирішити, на якому виді палива працювати двигуну. Змінити режим він може прямо в дорозі за допомогою відповідного перемикача. Крім того, уточнити обсяг запасу скрапленого газу водій може, глянувши на індикатор на панелі приладів. Максимальний запас ходу автомобіля Sprinter 316 LGT становить близько 1 200 км, з яких майже 450 він зможе подолати, працюючи на зрідженому газі.

Заправна горловина бака зі скрапленим газом перебуває під відкидною кришкою над заливною горловиною бензобака. Час повної заправки автомобіля скрапленим газом залежить від тиску на заправній станції і подібно часу заправки бензином або дизельним паливом. Причому, на відміну від природного газу, скраплений газ не потрібно додатково стискати. Пропан-бутанова суміш стає рідкою вже при тиску від двох до восьми бар і може в такому стані заливатися в бак. Заправна горловина оснащена нагвинчуваною кришкою ACME. Перехідник (тарілчастої форми) для італійських і байонетный перехідник для голландських заправних станцій додаються до постачання і знаходяться в бардачку. Таким чином, можна буде користуватися трьома найбільш поширеними в Європі заправними системами.

Sprinter 316 LGT пропонується в різних варіантах виконання: суцільнометалевий фургон, мікроавтобус, шасі з кабіною, варіант з подвійною кабіною – причому кожен з колісною базою 3 665 або 4325 мм